Partner serwisu
Drogi i autostrady

„Nie możemy brać odpowiedzialności za sytuację firm budowlanych”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
09-09-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
„Nie możemy brać odpowiedzialności za sytuację firm budowlanych”
Jan Styliński, prezes PZPB
"Polska administracja kolejny raz dała dowód, że jest nieomylna a przyjęty kierunek jest jedynym słusznym. Jak dobrze, że żyjemy w tak zacnych okolicznościach. W zasadzie, opierając się na upublicznionych stanowiskach urzędników, możemy stwierdzić, że jakiekolwiek głębsze starania o jakość dokumentacji projektowej nie mają sensu, ponieważ powodują, że koszty inwestycji rosną" - pisze dla portalu "rynekinfrastruktury.pl" Jan Styliński, prezes zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.

Tak, tak, nasz polski, krajowy model - największy bałagan i niedopowiedzenia, niejasne odpowiedzi, po łebkach przygotowane projekty budowlane lub programy funkcjonalno użytkowe daje… najlepsze, ba fenomenalne, efekty! I to w skali europejskiej, o czym naprawdę warto pamiętać. Polska droga do drugiej Japonii jak widać była nadzwyczaj efektywna, prześcignęliśmy nie tylko rzeczoną Japonię, ale także metodyczne i uporządkowane Niemcy! I wysforowujemy się na pierwsze miejsce wśród państw, które modelowo zarządzają inwestycjami! 

Taki wniosek zdaje się płynąć chociażby z niedawnego Raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego. Unaocznił on, że wzrost kosztów robót budowlanych w Polsce nie istnieje, a w Niemczech osiąga 15-17%. STOP! Czy aby naprawdę? Wygląda na to, że faktycznie albo nie należy dbać o jakość dokumentacji przetargowej, projektowej i umownej, a zatem model niemieckiego solidnego podejścia do inwestycji nie sprawdza się, albo… polska administracja kolejny raz, tym razem za sprawą agendy europejskiej, robi podatnika w przysłowiowego „konia”, udostępniając Trybunałowi tylko te dane, które są wygodne.

Nie powinniśmy jednak nadmiernie się temu dziwić, skoro nawet w niedawnym piśmie skierowanym do byłego premiera Leszka Millera, resort budownictwa z rozbrajającą szczerością wyznaje, że „nie może brać odpowiedzialności za sytuację firm budowlanych”. A wynika to z faktu, jak stwierdza autor pisma, że aktualnie realizowany Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad „posiadał zabezpieczenie środków finansowych na realizację wszystkich zadań”. Muszę przyznać, że związek przyczynowo skutkowy pomiędzy tymi kwestiami jest co najmniej frapujący. Dodatkowo, autor rzeczonego pisma wskazuje, że faktycznie garstka firm budowlanych miała jakieś problemy, ale to nie były firmy drogowe. Rozumiemy zatem, że resortu budownictwa problemy firm nie drogowych nie interesują w ogóle, bo i po co…

Szczególnie jednak zastanawiające jest w tym kontekście dlaczego wciąż, pomimo tylu sygnałów, dyskusji, opinii, administracja tkwi w zaprzeczeniu jakoby jakiekolwiek negatywne sytuacje, a już tym bardziej kryzys branży budowlanej, w ogóle miał miejsce. Przy takim podejściu, szansa na rzetelny dialog o który od dawna zabiega strona społeczna jawi się, niestety, jako nikła. A szkoda.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5